DB Schenker podpisał umowę o współpracy z Trailer Dynamics i Krone Commercial Vehicle Group w sprawie wykorzystania naczep elektrycznych eTrailer, kompatybilnych z pojazdami dalekobieżnymi wszystkich producentów, napędzanymi olejem napędowym, gazem, elektrycznych lub wodorowych. Umowa ta jest ważnym krokiem w elektryfikacji transportu drogowego i obiecującym modelem na przyszłość, jak stwierdziła Cyrille Bonjean, wiceprezes wykonawczy ds. transportu drogowego w DB Schenker Europe. 2000 przyczep elektrycznych będzie stopniowo wprowadzanych do użytku od 2024 roku. Korzystanie z eTrailers pozwoli na stopniowe przejście na flotę całkowicie wolną od CO 2 do 2040 roku. Ponadto, w opinii DB Schenker, naczepy elektryczne nie są technologią przejściową, lecz w dłuższej perspektywie będą kluczowym elementem jej floty. Dzięki eTrailer ciężarówki są bardziej ekologiczne i mają niższą emisję CO 2, ponieważ przyczepy posiadają podwozie elektryczne, które napędza ciągnik. Specjalnie opracowany komponent wykorzystuje opatentowany system czujników do określania dynamiki zespołu ciągnik-naczepa i dostosowuje eTrailer do wsparcia ciężarówki. Dodatkowo podwozie elektryczne umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania. System sterowania skrzynią biegów eTrailer działa niezależnie, więc nie jest wymagany interfejs z ciągnikiem. W zależności od potrzeb naczepy mogą być wyposażone w akumulatory o pojemności 300, 450 lub 600 kWh, a zasięg można zwiększyć nawet o 500 km w zależności od zastosowania, przy czym zużycie paliwa jest znacznie niższe niż w przypadku konwencjonalnych zestawów, a emisja CO 2 jest zmniejszona o 20-40%. (z)